Forum - View topic
NEWS: Do As Infinity Concert Streamed for Free on Wednesday


Goto page 1, 2  Next

Note: this is the discussion thread for this article

Anime News Network Forum Index -> Site-related -> Talkback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kougeru



Joined: 13 May 2008
Posts: 4483
PostPosted: Sun Sep 26, 2010 1:10 pm Reply with quote
when i read this on jpopasia this morning i immediately signed up for nico . google translate made it a LOT easier to sign up

im gonna be so tired tho lol. that's 4:30 AM my timezone which is normally when i go to bed .worth it tho

every website seems to list them as pop ..which is fine if they meant "popular" but in my book Do As Infinity is totally rock
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address My Anime My Manga
Mario1234567



Joined: 05 Sep 2008
Posts: 614
PostPosted: Sun Sep 26, 2010 2:32 pm Reply with quote
For the sake of history ''Fukai Mori'' is the first Japanese song I ever heard and the first one I fell in love with. That song will forever have a place in my heart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Megiddo



Joined: 24 Aug 2005
Posts: 7937
Location: IL
PostPosted: Sun Sep 26, 2010 2:43 pm Reply with quote
Well, if for some reason I'm awake at 4:30 AM Wednesday morning I know what I'll be watching.

Do As Infinity were the headline band for my very first anime convention (A-kon 2004, back when A-kon actually tried getting decent guests)
Back to top
View user's profile Send private message
Spotlesseden



Joined: 09 Sep 2004
Posts: 3513
Location: earth
PostPosted: Mon Sep 27, 2010 11:09 am Reply with quote
damn too early for me.
Back to top
View user's profile Send private message
niiica



Joined: 14 Oct 2009
Posts: 70
Location: Las Vegas, NV
PostPosted: Mon Sep 27, 2010 6:07 pm Reply with quote
Fukai Mori is one of the first Japanese songs I listened to and really liked.

2:30 am isn't that late, but I have class the next day... hmmm...
Back to top
View user's profile Send private message
Shiggity



Joined: 21 Sep 2008
Posts: 347
Location: Boston, MA
PostPosted: Mon Sep 27, 2010 11:59 pm Reply with quote
I agree with everyone about Fukai Mori. DAI got me into Jpop, and I'm happy I did get into it. Inuyasha 4 Evar.

I'll likely be up at 5:30 AM (EDT), but if not I'll set my comp to screen record it. I think I have enough hard drive space to set it recording before the show starts, and then some after it's over... Yay Video editing project lol.

Where is this being streamed? On Nico Douga?

EDIT: Nevermind.. I found it haha.

EDIT 2: Ummm when I click on "I've never registered before" it brings me to an SSL port 443 page that Google translate deems an invalid URL... Help? lol
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
niiica



Joined: 14 Oct 2009
Posts: 70
Location: Las Vegas, NV
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 1:12 am Reply with quote
Shiggity wrote:
EDIT 2: Ummm when I click on "I've never registered before" it brings me to an SSL port 443 page that Google translate deems an invalid URL... Help? lol


Here's a quickie:
http://img834.imageshack.us/img834/401/21111.jpg
1. Go to this page:
https://secure.nicovideo.jp/secure/login_form
2. Follow the steps on the image provided by the link above.
3. When you reach the 4th picture, you fill up the form. The order goes as is:
nickname (username)
gender
birthday
where you're from
password
retype password
question for your password
answer
6. Scroll down and type in the captcha. Click the first button.
7. It will ask you to confirm your e-mail so go to your e-mail, and then you're registered.
You can now log in ^^

---
If you need anymore help just ask.
Back to top
View user's profile Send private message
Roy9076



Joined: 06 Jan 2006
Posts: 286
Location: California
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 3:41 am Reply with quote
Looking forward to see this after work! The benefits of working evening shifts!!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Shiggity



Joined: 21 Sep 2008
Posts: 347
Location: Boston, MA
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 1:47 pm Reply with quote
niiica wrote:
Shiggity wrote:
EDIT 2: Ummm when I click on "I've never registered before" it brings me to an SSL port 443 page that Google translate deems an invalid URL... Help? lol


Here's a quickie:
http://img834.imageshack.us/img834/401/21111.jpg
1. Go to this page:
https://secure.nicovideo.jp/secure/login_form
2. Follow the steps on the image provided by the link above.
3. When you reach the 4th picture, you fill up the form. The order goes as is:
nickname (username)
gender
birthday
where you're from
password
retype password
question for your password
answer
6. Scroll down and type in the captcha. Click the first button.
7. It will ask you to confirm your e-mail so go to your e-mail, and then you're registered.
You can now log in ^^

---
If you need anymore help just ask.


Arigatou gozaimasu! lol I really want to learn Japanese better some time soon. Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Shiggity



Joined: 21 Sep 2008
Posts: 347
Location: Boston, MA
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 5:17 am Reply with quote
Annd... it's live! Is anyone watching? I stayed up all night and I'm not at all disappointed. Anime smallmouth
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
uLTraCarL



Joined: 16 Sep 2006
Posts: 40
Location: Garden Grove, CA
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 5:45 am Reply with quote
Shiggity wrote:
Annd... it's live! Is anyone watching? I stayed up all night and I'm not at all disappointed. Anime smallmouth


Had to get my headphones so I could jam out

It's still hot here in socal so all my windows are open, can't jam out loud Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address ICQ Number My Anime
Shiggity



Joined: 21 Sep 2008
Posts: 347
Location: Boston, MA
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 5:49 am Reply with quote
uLTraCarL wrote:
Shiggity wrote:
Annd... it's live! Is anyone watching? I stayed up all night and I'm not at all disappointed. Anime smallmouth


Had to get my headphones so I could jam out

It's still hot here in socal so all my windows are open, can't jam out loud Crying or Very sad


Oh snap! Are you the UltraCarl of AnimeKraze past? Their former timer?

And, yeah this concert rocks! Alotta classics, and new (to me) songs as well. I wish I had the money to go there and attend this sold out concert. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
uLTraCarL



Joined: 16 Sep 2006
Posts: 40
Location: Garden Grove, CA
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 6:25 am Reply with quote
Shiggity wrote:
Oh snap! Are you the UltraCarl of AnimeKraze past? Their former timer?

And, yeah this concert rocks! Alotta classics, and new (to me) songs as well. I wish I had the money to go there and attend this sold out concert. Neutral


uhh yeah lol Cool

it's been a while
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address ICQ Number My Anime
Shiggity



Joined: 21 Sep 2008
Posts: 347
Location: Boston, MA
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 6:30 am Reply with quote
uLTraCarL wrote:
Shiggity wrote:
Oh snap! Are you the UltraCarl of AnimeKraze past? Their former timer?

And, yeah this concert rocks! Alotta classics, and new (to me) songs as well. I wish I had the money to go there and attend this sold out concert. Neutral


uhh yeah lol Cool

it's been a while


Haha wow. I've not been to AK's channel in ages.... They sorta chased me out due to me "stalking" Masayume, when I really wasn't. >_>.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Juhachi



Joined: 08 Apr 2006
Posts: 228
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 7:50 am Reply with quote
Shiggity wrote:
Annd... it's live! Is anyone watching? I stayed up all night and I'm not at all disappointed. Anime smallmouth

Same here, had to stay up all night to see it; it's almost 6 AM here now, and I have to leave for school in about 3 and a half hours. I'm gonna be tired, but oh was it worth it. I just hope I'll some day be able to see them live in person, but until then, here's hoping they do another one of these live shows broadcast online.

Also, I wrote down the songs they performed in order, if anyone's interested:

Kuusou Ryodan
Sariyuku Yuube
I miss you?
Remember the hill
Kokoro no Chizu
his hometown
faces
my wish - my life
Another
Buranko
aurora
Simple minds
Eien
Tao
Kouzou Kaikaku
What you gonna do?
Timeless
Glasses
Thanksgiving Day

Encore:
1/100
Jidaishin

Encore 2:
Tooku Made
Boukensha-tachi
Honjitsu wa Seiten nari
Ai no Uta
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Anime News Network Forum Index -> Site-related -> Talkback All times are GMT - 5 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group